lördag 26 september 2009

Toalettövergrepp

Erfarenheterna denna lördag har varit minst sagt Twin Peaksiga. Efter gårdags kvällens uppevakartillstånd (ungdomar i massor hemmavid samt vår nybakade 13-åring ute på lokal) sov jag och Björn lite väl länge denna lördagsmorgon. Efter en bitvis stressig sväng till Kassjö med de blivande konfirmaderna Ingemar och Vibjörn styrde vi (undertecknad, Björn och Tova-Liisa) kosan mot Ersboda och etnoaffären Willys. Akut toalettbesök stod överst på önskelistan. Björn hämtade ut toalettnyckel modell större och släppte in sin annars allmäntoalettfobifru med korsade ben. Uhhhu, nice! Toalettpoesiläsning och blåmärkescheck. 5 minuter senare. Handtvätt och spegelkoll. BANK; BANK! - Nu får du för FAN komma ut, du kan ju för f.n. inte sitta där hela dagen! BANK, BANK! Jag öppnade dörren, så klart lite "små" stressad. Den situation som möter mig är, med milda ord, märklig. Björn står utanför med den jättebamsiga nyckeln i handen. Mot honom stövlar en lång man i 45-års ålderna. Mannen bröstar uppsig likt en tupp och talar högt och överartikulerat. - Är DU någon djävla vakt eller?! Min annars så lugna och trevliga make stirrar tillbaka och svarar - Kan di för f.n. inte läsa? - Är du analfabet, eller? Till denna ytterst obehagliga och surrelalistiska situation läggs nu en till krydda. Där står en förälder till ett barn som gått i min klass. Nu blir hon skitsur på arga toalettgubben. - Så där säger man helt enkelt inte! Den nu skitarga illitterata toalettgubben med polsk bajsnödig fru blänger ilsket på ex. mamman i min klass. Huvudet snurrar på mig och mina tankar löper amok. Hjälp! Alla runtomkring stirrar, vilket är helt naturligt, men skitjobbigt. Efter ytterligare en arg blick från ex. mamman i min klass och en till syrlig kommentar från Björn skäms den toanödiga polska mamman så mycket att hon ber den arga illitterata toagubben att gå. Han går, men ställer sig en bit bort och fortsätter blänga på MIG???!!! Mitt brott? Bajsat i cirka 5 minuter. Ex. mamman i min klass tröstar mig med att det finns riktiga idioter i världen, men jag är helt matt och vill inte handla. Björn peppar och säger att det kan vara uppiggande att träffa idioter, vilket jag INTE håller med om. En ny fobi att lägga till min förvrängningslista, bajsa aldrig på offentliga toaletter eftersom man kan råka stöta på arga, illitterata toalettfascister.