fredag 18 september 2009

Blomkålsöra



Fysiskt underläge kräver hårda nypor. Min man, Björn, är 1.87. Väger runt 90 pannor. Jag är 1.60 och väger, hmm, låt säga så här mer än för 10 år sedan. Vi träffades för 16 år sedan och har ägnat oss åt sängkammarbrottning (inget snusk om någon tror det) lika länge. Sängkammarbrottning är INTE en os-gren, men likväl kul. Sporten är inte bara lättillgänglig utan billig. Allt som behövs är en motståndare och en säng. Reglerna är enkla; sluta när någon ber om nåd. Min fysiska underlägsenhet gör att jag får använda mig av tekniska finesser, t.ex. jag nyper skithårt i Björns öron tills de blir röda och han ropar nåd = vinst. På senare år har Björn hävdad att en idrottsskada som följer med sporten är blomkålsöron?! Jo, tjena! Googlade på ordet och vips kom den här länken upp http://www.kamsport.se/forum/showthread.php?t=12862 . Helt sjukt knasigt, forumdeltagarna diskuterar om blomkålsöron har en tilldragande effekt på det motsatta könet. Vaero skriver "men brudarna då diggar dom örona?" Skurtbert svarar "snackade med några tjejer och de sa att det inte spelar någon roll så länge det inte är överdrivet mycke...skvallrar om ett aktivt och spännande liv." Ok, så om jag nyper Björn återkommande gånger skithårt i öronen så de blir röda så utvecklas blomkålsöron och alla kommer då tro att Björn har ett skitspännande liv?! Bilderna ovan visar Björns öra och en snubbe med blomkålsöra. Takedown neckkrank skriver till bilden på blomkålssnubben " ...jag blir skitupphetsad av den bilden." Alltså! glöm träning, botox, ansiktslyftning, solarium... Låt en kompis eller partner nypa skithårt i öronen istället. Säkert kort som visar på ett aktivt och spännande liv.