torsdag 24 september 2009

Det är så synd om mig.

Jag har tråkigt. Jag känner efter så i.i.hel. att det gör ont. Jag stör mig på barn som bjuder hela Umeå på fika trots skral kassa. Jag är skitless på att vara sjukskriven (blir moderat på kuppen, nä skoja bara). Helt knäckt av lönebeskedet som visade 0 kr brutto och netto (ingen direkt nyhet eftersom jag är sjukskriven, men är tyvärr lite trög och fattar först när det är konkret. Kan liknas vid småungar som ska lära sig räkna och då måste använda stenar för att fatta tre glassar minus en glass). Undrar vad f.n. försäkringskassan pysslar med. Läser om vägen till ett självläkande liv, men finner bara apati i slutet av regnbågen. Läste en storasysters blogg om en lillebror med cancer, grät floder. Hur tänker Gud egentligen?!Funderar på vad jag skall handla för den återstående 50-lappen. Har börjat titta på velvetsnuskserien True bloood. Behöver vattna blommorna. Funderar på att köpa en postorderkompis. Lyssnar på Antons elgitarr knäppande. Om jag vore själv hemma skulle jag frossa i självömkan, men nu får jag göra det virtuellt.
Tack och hej leverpastej.