fredag 4 september 2009

Nya intressen

Börjar utveckla nya olater; tvättmani och kändisbloggande?! Blev helt knäckt i morse när regndropparna piskade som spön i backen, talesätt? - Min TVÄTT, FAAAN, varför hängde jag den inte inne!!! Fast vid närmare eftertanke så fattades utehängartvättbeslutet efter noggrannt övervägande, eller snarare två onda ting vägdes mot varandra. Vår pyttelilla, äckelluktande, tvättöversvämmande källare inbjöd inte till någon större tvättromatik a´la mjukmedelsreklam. Dessutom så skulle jag vara tvungen att trycka ihop de fuktiga underlakanen för att få plats med blöttvätten. Usch! Eftersom allt då blir så där äckelskrynkigt. Valet föll på tvätthängning grummereklam stajl, bortsett från att vi bor i ett svenneområde, har fläckiga kläder, trots tvätt, och en skitful tvättställning som står på sniskan. Ja, så nu hänger våra vinterjackor där i spöregnet, inte fan står gore tex emot vanligt Västerbottens regn. Hur testas egentligen produkterna? Källaren luktar fortfarande skunk och är överfull av skittvätt och mindre skitig tvätt. En känsla,kognitiv förvrängning, dök naturligtvis upp i mitt huvud, kan inte ens göra en simpel sak som tvätt rätt. Botade den pyrande oron med sojaburgare täckt av senap och lök. Mätt blev jag, men så värst gott var det inte. Därefter har jag fördrivit tiden med viktigheter som kändisbloggläsning?! Ja, jag behöver hjälp och får det. Kan nu allt om yrvädret Ann Söderlund och hennes särboförhållande med Nanok (undrar om han vet att han har samma namn som brorsan till min mans gamla grönlandshund) och Micke Persbrandts barnalstrande flickvän Sanna Lundell. Same shit! Stockholmshegemoni, guuud vilken tuff förälder jag är tidnings branschen, suck. Skönt när barnen kommer hem från skolan och mannen från dagis (han jobbar där) för nu är det freeeedag, som om det spelade mig någon roll.