lördag 5 september 2009

Sängen med stort S


Måste bara skriva hur glad jag är. I år och (dar), närmare bestämt 10 år, har jag, Björn och barnen sovit i en Duxsäng från 1960. Inpissad redan vid köpet. Varför? Jo, med en man som vägrar inköp av olika slag så blir det så att man ligger i en 106 bred säng. Idag ringde två sängänglar; Johan och Lisa. - Vill ni ha vår gamla säng? Tyvärr trodde vi först att den omöjligt skulle gå att få upp, men allt löste sig. Vi har nu blivit med värsta lyxsängen och jag älskar Lisa och Johan. Jag skall sova, sova och sova. Läsa utan att var annan sekund be Björn flytta armbågen för att jag skall kunna bläddra. Tova-Liisa och kusinen Oumou lekte att sängen var ett gigantiskt hav. Dessutom hittade vi Karljohan och lite andra soppar vid en mysig skogpromenad med svampexperten Mats. Nu har Oumar, Anna, Svante och Björn bänkat sig framför tv:n. Oumou och Tova-Liisa leker änglar och jag, ja, jag skall beundra vår nya säng.