tisdag 24 november 2009

Trött men snart är det JULBASAR

Bild från förra årets JULBASAR på Waldorfskolan.
Är så himla trött. Var är den fina vita snön? Skyller på växthuseffekten. Mörkt och blött, fy fasikens vad trist. Som grädde på moset den objudna och icke välkomna flunsagästen.
Jag och mina sjuka småkillar (15 och 13, men ändå) degar och lever oss in i tröttheten. Ekofil och ekohavrepuffs i sängen, mums.
Min fina och gulliga handledare vid rel.vet väntar på lite fix som jag skall hjälpa till med, men vem släckte min arbetslåga? Behöver mjuka upp hjärncellerna som vilat alltsedan sommaren. Tur att julens ängel väntar i kulisserna, redo att lysa upp jordelivet.Känns ändock lite ansträngande att byta poetiska- och eteriska verk mot "hard fakta books".
Trivs väldigt bra i sängen som vi ärvt av herr och fru Munter-Lövgren. Har dessutom en liten Ikeadatakudde så att allt läsande och skrivande kan göras i ryggläge, eller nästan allt.
Ikväll har jag tid hos min antroposofiska läkare Susanne, imorgon är det doktorsbesök, på torsdag är det psykgymnast, fredag iordningsställande inför julbasar och på lördag julbasar, PUH!Men, ska inte klaga eftersom jag faktiskt bara får göra ganska roliga och braiga saker, dessutom inom väl tilltagna tidsramar. Sänder en extra tanke till alla dom som engagerar sig i frivilligt julbasarspyssel, ni är det verkliga anti-kapitalistiska hjältarna (fast de flesta hjältar är ju faktiskt kvinnor, så till de kvinnliga julbasarshjältarna skickas en stor puss).
Om någon dessutom råkar läsa denna mediokra blogg så uppmanar jag ER att besöka Waldorfskolans fina JULBASAR på lördag kl 14-17!
ALLTSÅ JULBASAR PÅ LÖRDAG!