lördag 28 november 2009

Bakning!!!!

Full aktivitet idag i köket. Efter noga övervägt beslut sker baket nu på förmiddagen, allt för att kakorna skall vara saftiga och goda (hoppas, hoppas) Eftersom jag är totalt lost in translation vad gäller köksutensilier så antog jag att vår hushållsassistent var synonym med mixer?! Resultat= ganska korkat att välja att baka en nötchokladkaka där det centrala arbetsverktyget utgörs av en mixer, hmm. Tur att jag har en köksmedveten man som pedagogiskt utan större utbrott (eller utan multipla) förklarade skillnaden. Hade 5:a i hemkunskap eftersom min mamma var kompis med hemkunskapsfröken, i retrospektiv inte alltid bra. Fixarbjörn har dock ryckt in och allt verkar ordna sig med den lyxiga chokladnötkakan, eller nästan för ägghelvetesvitan vill bara inte skummhårda sig.
Jag är inte direkt den borna husmodern! Jag är emancipierad (osäker på böjning)!!!
Jag är INTE avundsjuk på alla husliga kvinnor med sleven rätt i hand.
Jag kan typ andra saker.
Så, så nu är det bra. Pepparkakscheescaken verkar bli fin i.a.f. Tack lilla spralliga sångfågelsflickan Wahlgren för ett recept anpassat till en bred publik av ickehusliga kvinnor och män!
OCH nu börjar pengatjafset i hallen. OCH nu blev Ingemar sur och gick. OCH nu är jag också sur på Björn som är sur.
Vad roligt vi har tillsammans en sån fin julbasarsdag (ironin osar).
OCH nu börjar julklappsdiskussionen (vi köper alltid våra julklappar på basaren eller gör egna till kära släkten).
Nu står min cheescake på svalning, alltid något.
Svante är också jättefin i vit skjorta och vit läderslips.