onsdag 18 november 2009

Besiktning är synonymt med emotionell obalans

Är fortfarande sömndrucken efter en natt med allvarliga insomningssvårigheter (tänkte mycket och länge på min vän och hennes son) och tidigt uppvaknande på grund av bilbesiktning.
För mig är bilbesiktning lika läskigt som: kvartsamtal när jag gick i lågstadiet, tandläkarbesök hos barnens sockerhatande tandläkare (förnedringsmöte av rang, plockar alltid med mig skämskudden), toapappersfrånvaro när man redan sitter på stolen och gjort nr.2, mens utan binda eller tampong i sikte med enbart ljusa byxor som skydd, läkarbesök på Umedalens vårdcentral( måste vara så att detta ställe drar till sig läkarratet) samt rädslan för att trampa i hundbaj när man går genom skogsdungen vid Backenskolan. Bilstädning (inbillar mig i min enfald att en fin bil är synonymt med en ua-bil), triangelframplockning och övertäckande av hundkissfläck.
Ombesiktning! Spindelleder fram samt handbromsfix. Känns precis likadant som när man går till tandläkaren med Tova-Liisa. Sockerhatandedumtandisen - Hur ofta borstar du tänderna? TOva-Liisa - Inte så ofta, aldrig kanske!!!! Ungen ljuger, eller i alla fall lite, tror jag. Hon borstar ju liksom morgon och kväll och JA hon dricker ibland juice på kvällen och JA, det fräter på emaljen. Hur som helst så kan vi köra gamla Bettan en månad innan allt måste vara fixat.