lördag 14 november 2009

Lördag

Lördag hos oss:
- Mys i sängen
- Röja lite och köra lite dammsugare
- Dialoger och monologer
- Barnen har sovaöverkompisar eller intar rollen som ditos
- Jag och Björn (det vill jag i.a.f.) åker in till stan. Om vi har tur vill barnen följa med, men jag har inte alltför stora förhoppningar.
- Kanske lite häng med svärisarna
- Intag av kolhydrat och sockerstinn föda
- Filmtittande med sovande Björn i soffan
... och som alltid små överraskningar.

En timme senare...
- Björn läser Liam Norbergs biografi och fikar sambalmackor. Jag väntar.
- Tova-Liisa kammmar håret och planerar övernattning hos kompis. Jag tjatar om tandborstning.
- Ingemar och Johan tittar på Simpson. Jag kanske, liksom borde slå av dumburken, men temporär morgonapati hindrar mig från dylika göromål.
- Svante skriver ändlösa artiklar om Barca. Jag funderar på att säga till honom att klä sig, men skjuter upp det.
- Jag bloggar för att fylla ut väntrummet.

Alltså! Små överraskningar väntar alltid.
Nu ropar Björn - Chubby truck (ett inte så smickrande smeknamn, vilket han inte fattat) nu är jag klar!
Tova-Liisa tjatar - hjälp att packa, hjälp att knäppa, hjälp att...
Nu far vi!