söndag 29 november 2009

GI

Söndag, vilodag?
Hos oss en synnerligen aktiv dag. Björn och Anders körde stolar och bord från wienercaféet till Kassjö. Ingemar skjutsades till Iksu för den årliga railtävlingen på snömässan och sedan bar det av till Obs-superaffär för att handla.

Björn har kollat sitt bmi via någon form av skala på nätet och kunde bittert konstatera "några" extrakilon. Jag kände mig verkligen inte hågad att ens testa eftersom jag är osäker på om man skall mäta ovanför eller under den naturliga badringen (lovehandels). Efter gemensamt beslut skall vi testa den , av vänner och släkt, omtyckta GI- metoden (ja, det är sant vi kryper till korset).

Alltså söndag den 29 november 2009 = dag 1 (fas 1). Björn skall till och med göra som i fascistprogrammet Du är vad du äter med hitler Skipper i spetsen och kolla midjeomfånget med måttband. Jag kör nog på skärpmetoden, d.v.s: skärpet räcker inte till=fet, hålet längst ut fungerar=ganska fet, hålet näst längst ut är helt ok=lite mellanfet o.s.v.
Frukost enligt GI är ett skämt; ägg och grönt te, så äckligt att jag inte ens orkade.Grönt te och en smörgås däremot, då är jag med på banan.
Lunch enligt GI: grönsallad med feta och svarta oliver(pasta så klart till barnen). Helt ok smaklöksmässigt, men ingen direkt bukfylla och en bitter bitter eftersmak av pyrande hunger.
Middag: chili con quorn,i.a.f. något man känner igen, blir säkert gott.
Ja, så nu sällar vi oss till alla världen bantare (säkert bra för en liten KBT:are som har svårt med kallpratet, typ jag. Nu blir det liksom möjligt att snacka äckliga menyer med lågt kolhydratvärde, tjoho). Hoppas bara vi får vara med i "bantargänget"?