fredag 27 november 2009

Bestyr


Rid i natt! (Roman av V.Moberg från 1941). Min natt har just varit en sån där rid i natt natt; Maran har sadlat upp och de oangenäma drömmarna har avlöst varandra under natten. NREM-sömn (djupsömn) är bara att glömma. Är sjukt trött, men kropp och knopp vägrar vaggas in i den vilande medvetenhetens dal. Funderar på att sätta igång med tårtbaket inför 9:ornas wienerfik. Är ingen stor konditor, men har fått en del tips från vänner. Eftersom jag formligen avgudar Leila Lindholm (Leila bakar) så funderar jag på att testa hennes saftiga choklad och hasselnötstårta (se bild) samt Annas förslagstårta, måste bara fixa receptet. Eftersom Björn och jag är anmälda på julbasarsförberedelser så har jag inte heller någon bakguru här hemma (Björn och Anders skall till Kassjö för att hämta bord och stolar, sedan blir det gestaltning).
Ingemar är fortfarande hemma, under tvång, eftersom den envisa svinishostan inte ger med sig. 7:orna får veta mer om kvinnliga och manliga genitalier, puberteten och andra intressanta saker under mp, undrans varför Flingan verkligen verkligen vill till skolan?!
Blir skönt att liksom avverka fredagen och se helgljuset, eller lördagsljuset (Svantes teatergrupp visar i.o.f. en liten teaser inför vårpjäsen) eftersom söndagen är packad med ännu en railtävling (kul också, men lite jobbigt). Får väl helt enkelt ställa in mig på ännu en barnaktivitetshelg.