söndag 8 november 2009

Förstår inte frågan

Samtal, diskussioner och fika runt matbordet. Svante, Ingemar och kompis Joel lyssnar "andäktigt" när Björn håller låda. Är trött efter att ha varit igång hela dagen; högskoleträff, handling och packningstjafs inför Svantes Brysselresa. Känner av halsont, huh hoppas det inte är svinis!? Träffade en fin arbetskamrat idag när jag handlade, kul eftersom vi inte setts på länge. En sak som jag dock funderar lite över är frågan (som några få ställer) om vad jag tänker arbeta med efter sjukskrivningen???!!! Kanske är jag trög, men mig veterligt så är jag fortfarande klasslärare och mig veterligt så är det undervisning jag skall syssla med. En följdfråga till vadjagtänkerefterfrågan är - vill du ta din klass???!!! Finns det flera alternativ? Hypotetiskt svar - nej, jag tar klass nio istället. Alltså ännu en fråga som jag inte förstår. Kanske låter jag lite irriterad, men det är jag inte. Bara lite lite frågande. Undrans om det är en form av "kollega är utmattad kutymfråga", vad vet jag. Kanske är det en vanesak som bör funderas över. Kanske bör jag ha några alternativa svarsmetoder. Hur som helst så är "problematiken" temporär och kräver därför inte några vidare funderationer. Jo, förresten jag blir inte irriterad utan mer ledset funderande.