onsdag 25 november 2009

Torftigt språk

Morgon.
-Tova-Liisa har cyklat iväg.
-Ska snart väcka Svante som får frukost på skolan (temavecka).
-Ingemar är fortfarande sjuk, men febern har sjunkit betydligt.
-Idag är det doktorsbesök, ska jag skratta eller gråta?!
-Björn har fått lön och jag ska köpa tyg för att sy fina bandanas till familjen.
-Tänkte försöka bearbeta min D-uppsats så att den kan fungera som kurslitt, men är osäker på utgången eftersom mina lofttomtar är lika effektiva som Sovjetiska femårsplaner, m.a.o. kollektivt obrydda.
-Behöver planera tårtbaket inför julbasaren.
-Känner mig trött. Oroar mig för livets osäkerhet: förmågor, gränser,arbete,önskan,ork,viljekraft,livskraft,mål, mening,självständighet,tillit.
-Vill bordlägga alla beslut och ställningstaganden och bara ta det piano.
-Funderar mycket på vad hoppet gör med mig. Att hoppas innebär ofta att besvikelsen blir större, gud så melankoliskt.
-Tänker ändock prova på att hoppas på en viss sak.