onsdag 14 oktober 2009

Sjuk

Halsont, huvudvärk och ett allmänt trötthetstillstånd, förkylning i antågande?! Tog en alvedon och hoppas på smärtlindring i form av avtagande tryck i huvudknoppen. Väntar på, för mig, viktiga mejl och kollar av mejlboxen med jämna mellanrum, får passa mig så det inte utvecklas till en tvångsmässig handling. Sängläge känns lockande och en stunds slöslappande kanske gör susen. Eftersom jag bär dessa somatiska krämpor så är det inte aktuellt att pysa förbi Anna, tristelitristtrist, men eftersom damen i fråga skall stanna "rätt länge" i Umeå så brinner det ju inte i knutarna, fler tillfällen kommer. Har fått tid hos sjukgymnast i mitten av novemember?! November, tja, men ändock ett klart framsteg. Dessutom är "min" blivande sjukgymnast inte en helt vanlig dito, utan en speciell "psyknast", skratt! Säkert bra för en liten hyppo som jag och alldeles förträffligt i kombination med samtalsterapi, ett säkert kort till framgång i personlig utveckling. Undrans om man får diplom?
Linda Zachrisson har genomför kursen livsbalans med bravur och tilldeles härmed ett diplom.
Jag vågar redan liksom mer; har ätit räkor (det var gott men gav rännskita), vägrar tankemässigt att tolka någonting i negativ riktning (inte alltid lätt, men det går), min nya egenskap av att vägra neg. tankar/kritiskt granskande leder lätt till rädsla för naivitet/idioti?!, vilket jag lyckas tränga bort. Hurra för mig! Sliter loss måste för måste helt enkelt.