fredag 16 oktober 2009

Fredagsmys, pronto

Björn i köket med Lisa och Johans gamla mixerstav i högsta hugg.-brrrrrrrr! Det blir tapasröror och mozzarella, mums. Eftermiddagen blev ovanligt händelsefylld; medarbetarsamtal på jobbet, handling med äktenskaplig tvist på Åhlens (blev så förb. att det nästa var pinsamt) samt gråtsamtal från Ingemar eftersom VI, de dumma och sedermera inkonsekventa, föräldrarna vill (ville) få en kompisfri fredag. Det helt underbara mötet med två tillika lika underbara kollegor gjorde att blodsockerfallet och den emotionella obalansen på Åhlens dämpades. I sann antisupernanny anda orkade vi, de dumma föräldrarna, inte med tjafs utan gav med oss. Snart kommer Ingemar samt x-antal övernattningskompisar hem, HURRA! Det är ju jättebra att barnen håller sig hemma och att deras vänner gärna hänger hos oss (korsar fingrarna). Med min nya mindfullnessmetod så kan jag dock ge mig f.n. på att jag fixar bortvisulisering av ej önskade objekt, t.e.x. 13-åringa killar med falsettröst och flickiga ditos med rysk tantblekning av håret, m.a.o. nyans pissgul. Svante, familjens lilla pluggis, häckar i vanlig ordning framför datorn helt uppslukad av Barca resultat och transfers. Lilla tutten, smeknamnet från helvetet enligt Tutt...hmm Tova-Liisa, ligger i fåtöljen framför dumburken och glor på det mest poänglösa (naturligtvis har jag inte sagt det åt henne, herre gud jag är väl en sån mamma som uppmuntrar eget tänkande, kanske)program som klämts fram av sliskiga Hollywood, Hannah Montana. Texas stinker som vanligt, han är ju hund, och väntar med stora hundögon på mat. Nu väntar fredagsmys med tapas och en bamsepåse ostkrokar. Gud jag älskar min familj.