onsdag 5 mars 2014

Den onda

Jämställdhet är viktigt.
Jämställdhet är jätteviktigt.
När vi skall resa bort så är det som att den onda maktanden/biologistanden/könsrollsivraren tar över min kropp.
1. Jag packar allt "mjukt", d.v.s alla kläder eftersom min degenererade hjärna misstror män (plur) och barn.
2. Min degenererade hjärna säger åt min mun att beordra Björn att packa allt "hårt", d.v.s. skidor, snowboard, vagn.
3. Osannolikt nog övervakar jag dessutom allting som värsta Säpo polisen.
4. Avslutningsvis avfyrar jag "utvecklande" kommentarer, typ ett utvecklingssamtal i farten. Skjuter från höften och skottsalvorna träffar den eller dom som kommer i min väg.

När sedan allt är färdigpackat och Björn, barnen och hunden sitter i bilen, ja då lämnar det "onda" min kropp och jag hoppas att alla är pigga och resesugna.

Måste skärpa mig.