söndag 31 januari 2010

Alldaglig

Lång natts färd mot dag, déjà vu eller? Björn har rest med snowboardungdomarna till Klinten för att tävla och kommer tillbaka i kväll. Har inte haft lust att uppdatera annat än med mer riktade dikter till min vän Anna (Läs hennes blogg: http://annasanatomi.blogspot.com ). Trots att jag verkligen längtar efter Svante och Björn så har det varit riktigt skönt att under några dagar vara en lite minimerad familjeskara. Tova-Liisa sov över hos kompis från fredag till lördag och jag hängde lite med Klara. Lördagen tillbringades till stora delar framför tv:n, i sängen, framför tv:n, i sängen... Jag och Ingemar proppade i oss godis och ostbollar till ljudet av pang, pang och John McClanes svällande biceps(Die hard 3 with a vengeance). Nu väntar matvaruinköp, trevlig samvaro med Lisa och hämtning av bilbarnstol. I kväll kommer Svante och Björn hem och i morgon väntar vardag (känner mig riktigt tacksam för att jag faktiskt har en vardag. Kanske ett tråkigt och intetsägande blogginlägg, men det får vara så.
Läs Annas blogg (se länk ovan) och snälla sätt in pengar på Dodaj fixar! (länk i sidmenyn)