söndag 17 januari 2010

Bråk i hemmasfären

Björn vill ha datorn!
Tova-Liisa vill se på scobby, skittråkigt, doo.
Ingemar pluggar.
Svante har lånat pengar till bio av sjysstkompisen Anton.
Texas kliar nosen.
Björn väntar och väntar, vilket är både stressande och lite irriterande.
Björn tittar också på skittråkiga barntv.
Björn borde få pengar av någon för att gå på bio.
Björn vill att jag skall duka undan.
Jag vill inte.
Björn får en snälla kan du duka undan puss.
Det verkar inte ha hjälpt.
Nu vägrar jag.
Björn tar nu till det tunga artilleriet; d.v.s. jag har ju gjort...
Så nu vägrar jag.
Nu blir han gnällig också.
Nu hotar han med tv-spel i gårdshuset.
Ok, gör det då din dumme f.n.
Nu får jag inte bloggsvära.
Suck.
Nu går Björn och dukar undan.
Sedan fixar han tvätten, läser för barnen och nattar Tova-Liisa.
Matriarkatets seger genom tystnad.