fredag 4 mars 2011

Mitt liv som vuxen

Är vuxen.
... eller improviserar så gott det går.
Jag kan vabba!
Jag har betald semester!
Jag har gravitationspåverkade bröst!
Jag har börjat med bh! (...eller "riktiga" vuxna skulle nog mer kalla vad jag har för topp, typ ärvd efter en 12-åring)
Jag var ung när Fame fick på tv! (första omgången)
Jag har spa - kort! (GENOM JOBBET, totalt vuxet)
Jag går på möten, som jag måste gå på eftersom jag får lön! (hur vuxet som helst)

Fast å andra sidan så har liksom allt ett janusansikte.

När jag vabbar så kan jag och dottern kolla på tv en hel dag! (vilket skit som helst)
Bara ibland (i svaga ögonblick) så börjar jag räkna ner timmarna inför sommarsemestern i februari! (fast bara tyst eftersom jag tror att det kan uppfattas fel, typ som att jag är lärare för semesterns skull?!)
Det om gravitationen stämmer.
Ingrids!!! Har inte riktigt fattat mod än. Trivs ganska bra i toppar som liksom smetar ut allt. Platt är finare än häng. Dessutom så ser alla som jobbar på Ingrids ut att spela i en helt annan vuxendivision än mig. Blev även utskrattad (de skrattade åt inte med) i den lilla underkläds- kvasi- affären i kungspassagen eftersom jag frågade om den mjuka fyllningen i vissa bh-ar inte gjorde en skitsvettig. Jag menar det är ju ingen som liksom stoppar (alltså inte bromsar upp utan fyller) trosor.
Alltså jag var skitung när Fame gick, vilket innebär att jag är så där lagomvuxen.
Spa- kortet ger dock riktiga vuxenpoäng eftersom jag dessutom nyttjar det till max. Eller förresten om jag var en riktig vuxen så skulle jag liksom inte ha tid att hänga på spa så mycket som jag gör.
Det jobbiga med möten är att tankarna ibland (grovt taget 70-30) lever sitt eget liv, typ: fan varför sa jag så, tänk om alla tycker jag är helknäpp, skit nu blev nog någon sur, ser inte hon lite sur ut,håll nu käft och var så där kontemplativt klok, närvarande...närvarande, fan vad ont i högra skinkan, inte hoppa med benet det ser så nervöst ut liksom, bita på naglarna går bort...

Undrar lite över om det inte skulle vara skönt om det fanns vuxenkörkort. Typ du klarade provet. Du är nu en riktig vuxen, ungefär som ett nationellt prov. Typ nått som genererar vuxenlegitimation med en liten skattelindring som bonus. Måste ringa Björklund.