måndag 28 mars 2011

Ambivalens och Umeå open

Ambivalens = konflikt mellan motstridiga känslor eller impulser. Det finns saker man lär sig leva med eller förhålla sig till, fast det är inte lätt. Ambivalens är en sådan sak. Tror nämligen inte att den psykiatriska forskningen kring ambivalens-lobotomi har kommit särskilt långt. Boka tid hos tandläkaren, boka tid senare, inte boka tid alls, kolla med Pär på jobbet vad hans tandläkarbesök kostade. INTE boka tid. Skotta nu, skotta senare, vänta med att skotta, måste skotta för nu säger bilen tjoff klonk när man skall ut från gården. Besikta bilen i god tid, besikta bilen enligt den utskickade tiden, besikta bilen lite sent, besikta bilen för att undvika körförbud. Blev riktigt förbannad på min ambivalensiska (ansats till en egen form av grammatik) sida ikväll. Har dragit ut på att boka biljett till Umeå open. Liksom inte orkat. Liksom vandrat mellan upplevelsen av att det är tokdyrt och helt ok. Läste igenom fredagens bandschema och såg till min stora glädje att ,förutom Säkert och Håkan Hellström, så spelar Those dancing days, We are the storm och Kleerups projekt Me and my army på fredag. Ett upplägg som känns riktigt bra. Tillbaka till ambivalensen. Vad är en bal på slottet? Vad är 395 spänn i förhållande till... Dessa val. Man kan då välja om man vill boka genom Ticnet, Tickster eller biljettcentrum. Känns som att ambivalenta personer undanbedes. Ok. Jag väljer, väljer, väljer, ole dole... En halvtimma senare med svordomar och fortfarande ingen biljett, suck, stön. Toppen det krävs nått djävla lösenord som jag alltså skall ha. Jag konstaterar att en ambivlent människa bör av staten erhålla en subventionerad icke-ambivalent stödperson. Alltså! Here goes... Jag är en väldigt ambivalent person som söker dig med stort D. Du som kan bestämma vad, när och hur. Tack på förhand.