tisdag 8 mars 2011

Ingemar Stenmark

Är min son hörselskadad... eller vill han få mig att känna mig totalt stentöntig?

Linda - Ingemar Stenmark (viskar så högt att viskningen gränsar till högprat)

Sonen - ? VAD?! (utropsteckenet markerar alltså utrop)

Linda - SHHH!!! Ingemar SSSStenmark (viskar lite högre, typ som småkillar när de är 8-9 år och ständigt blir tillsagda av läraren)

Sonen - Vad mamma? Varrå INGEMAR?!

Linda - Är du... Skit samma (tänker att sonen nog har drabbats av total dövhet, om han inte har en djävla stor vaxpropp i hörselgången).

Sonen - Menar du Ingemar Stenmark!?

Linda - NEJ jag menar så klart Margaret Thatcher!!!

Sittandes vid fikabordet.

Sonen - Men mamma menar du att Ingemar Stenmark är typ här?

Linda - Fan orka. Tänker då inte säga skit nästa gång jag ser: Anniken Kringstad, Björn Borg, Linda Haglund, Gunde Svan, Wayne Gtetzky, Thomas Wassberg, Stig Strand eller Torbjörn Nilsson.