torsdag 16 oktober 2014

En solig ros

Vi är friska! FRISKA! Hipp hurra!
Peppade och förväntansfulla inför första inskolningsdagen. Pelle möttes av helt bedårande kompisar som pratat och väntat. Underbar barngrupp och en helt fantastisk fröken, är så tacksam och glad. Dagens enda miss stod jag för, överklädde är bara förnamnet. Tjock täckoverall och överdragsoverall på det. Var riktigt svårt att få på, riktigt svårt.  Typ där borde jag ha reflekterat över den klart hämmade rörelseförmågan, men "icke sa Nicke". Utevistelsen blev en enda lång plåga eftersom Pelle varken kunde sitta, röra armarna eller krypa. Ligga ner på rygg gjorde hen, förståeligt nog, frustrerad. I morgon är en ny kläddag.
Kvällen bjöd på fortsatt barnträdgårdshäng, även detta med pepp och förväntan. Förstagångsföräldrar på barnträdgården Solrosen. Är ingen föräldramötesmänniska och kan lätt känna mig som "den felande länken", men jisses vilket trevligt möte. Fröknarna hade bakat! Fröknarna! Matbröd och sötbröd, så jäkla gott! Superlativen haglar. Det var helt enkelt; jättetrevligt folk, glatt, skrattigt, konstnärligt och sådär avslappnat. Glad i hågen promenerade Björn och jag till Kvantum för att handla gotter till äldste sonen som barnvaktat Gunnar. Tanken var att jag skulle avrunda torsdagen med syjunta. Eller jag skulle sy fast såna där namnlappar på Pelle och Gunnars kläder och andra skulle handarbeta på riktigt. Blev för trött efter läggning av barn och kände att man inte kan komma supersent och dessutom ... .... .... sy fast små namnlappar i samma rum som riktiga stick- och symänniskor.