onsdag 18 december 2013

Summering 2013

Så klart inleder vi året med pingis i Tärnaby
Tiden är min käraste vän och min värsta fiende. Allt som är och allt som kommer att vara; glädjen, kärleken, sorgerna, ilskan, rädslorna.
Linjerna på mina händer.
De grå hårstråna som visar sig i min illa klippta lugg.
Minnet och tankarna i huvudet, själen, hjärtat och lemmarna.
Tiden tar tag i barnen på ett starkt, påtagligt och väldigt fysiskt vis. Liten blir större och stor blir vuxen. Det är svårt att leva i nuet, men också så svårt att lämna det som varit utan vemod. Året 2013 har gått för fort. Vill stanna tiden, backa så att jag hinner tänka, känna och smaka på allt som varit och det är inte lite. Ett fantastiskt år av flera orsaker, men främst för att Pelle kommit till oss. Summerar i bilder då orden skulle bli alltför flödiga.
Gunnar sov gott under flera skidturer

Vår Gunnar har varit sjuk, sjuk, sjuk. Den konstanta hostan visade sig vara astma

Tänk att en femma valde oss

Äldsta sonen tar studenten, helt sanslöst och underbart!

Skogspromenad med grillning familjens helgnöje

Bildmuseet har besökts en gång per vecka

Fyllde 40 år och bjöds av Lisa och Anna till Sundsvall. Det var så himla trevligt. Småpratade länge medans Lisa skötte sin munhygien

Havsbad i multum

Gunnar och Ingemar äter festivalgyros 

Självaste födelsedagen tillbringades vid havet på det fina vandrarhemmet Sågverket i Rö

Pelle hade lite bråttom, fem veckor närmare bestämt. Lite liten. Lite ofärdig. Ganska mycket oro

Många promenader har det blivit och blir under denna föräldraledighet

Familjelivet med äldre och yngre, spretande aktiviteter och behov