lördag 28 december 2013

Självmedicinerar

Nu vill vi/jag faktiskt att våra barn skall få vara feberfria, snorfria och hostfria. Är trött och lättirriterad som attans på ytan fast rätt glad och julfylld på insidan. Självmedicinerar med att fantisera om tingen och njuta av trevliga jul-sms av min "gamla" kompis och tilltuggsbricka via hemleverans. Dessutom är både Björn och jag jätteglada åt ett meddelande som vi fick igår via fb då en vän äntligen "kom ut". Tillbaka till ytligheterna. Pianot är sålt då ingen i familjen längre spelar, vilket innebär att vägg- och golvytan blir "ledig". Då återstår att förverkliga drömmen om ett vägghängt skåp med marmorskiva på toppen. En skiva som jag vill pryda med Skultunas mässingskoppar och Maria Berntsens Season advent crown. Ovanför önskas Lisa Bengtssons plansch drottningen i tunn guldram. Jag har mao gått in i mässing och guldåldern.