onsdag 27 november 2013

Bugaboo donkey

 Den kom igår och vi har gått ut rätt hårt med testkörningen. Dryga milen igår i duo läge och två timmars promenad idag i mono.
Beställde från Holland eftersom priserna där är betydligt lägre än i Sverige, dessutom så verkar det som att ev. reklamationer går smidigare trots geografisk distans. http://www.babyplus.nl/
var superbra att ha att göra med, trevliga och snabba på att besvara frågor som dök upp.

Vi har aktivt letat vagn under hela graviditeten med Pelle. Utgångsläget har hela tiden varit en vagn som är anpassad efter mig, ja faktiskt mig, eftersom jag är föräldraledig och verkligen kände att jag ville ha en vagn som hjälper mig i vardagen utifrån den person jag är. Jag är nästan alltid "på språng"; ute i terräng, museum, öppna förskolan, fik, affärer... Tycker om strapatser och är lite av en rastlös själ. Eftersom jag är ute oavsett årstid så är det viktigt med hjul som rullar lätt i snö, d.v.s. diametern är avgörande.  Efter flera års barnvagnskörande med fasta hjul så var låsbara swivelhjul något som stod högt på önskelistan. Vagnen skulle dessutom vara lättmanövrerad, även i duo, och  med enkelhet behålla prestandan såväl vid skogspromenad som vid stadsshopping. Det absolut viktigaste var dock att vagnen skulle vara läges-flexibel, d.v.s. att barnen skulle kunna vara vända mot och från mig och varandra.

Vad tyckte jag (vi) då som nybakade ägare av en liten packåsna.
1. Fantastiskt bemötande vid beställning.
2. Leverans inom angivna tidsramar.
3. Lätt att montera.
3. En estetisk pärla med genomtänkt finish.
4. En rymlig liggdel där vår tjocka åkpåse enkelt får plats.
5. Sjukt lättmanövrerad, sjukt.
6. De stora lufthjulen gör att vagnen glider över gupp och trottoarer. '
7. Eftersom alla funktionsdetaljer är vita så är det enkelt att klura ut hur man arbetar med vagnens olika funktioner.
8. Lätt att gå från mono till duo.
9. Jättefina regnskydd. Hade läst så mycket negativt om dem så jag blev glatt överraskad.

Finns det då inte något litet orosmoln? Det gör det säkert, men när man för första gången i livet köpt en ny barnvagn med tre års garanti så får man väl helt enkelt se om det börjar "regna".