onsdag 13 november 2013

Allergi och två hela månader


Tovaliisa älskar hästar och jag älskar Tovaliisa. Ergo snörvlar och nyser jag på Hippologums läktare varje onsdag.
Annat som hänt idag är att Pelle nått den högaktningsvärda åldern av två månader. TVÅ månader! Tänk att jag satt helt paralyserad av förvåning över att livets spratt och åt lunch på NUS med värkarna från helvetet för åtta veckor sedan. Messade min bästa fröken (fast hen är fru), men hade nog helst velat skriva att hen skulle hämta mig asap och att jag inte alls var förberedd. Inget blev som jag tänkt, men allt blev också så mycket bättre eftersom Lillsnubben visade sig vara en helskön och fantastisk liten människa (vilket jag antar att jag borde ha förstått). Inför varje födsel har jag fantiserat om personligheten i magen, men verkligheten har alla gånger slagit fantasin med hästlängder. Så, min underbara Pelle tack för att du kom till oss!