måndag 24 augusti 2009

Måndag

Vaknade 06.00 och pillade navelludd en stund i väntan på den obarmhärtiga signalen från väckarklockan. Ingemar kom hem ganska sent igår kväll, trött och öm efter en helg av vattenhopp i Åre. Ingen pardon dock eftersom klass 7 ska på en liten kick off resa. Kul, men skitjobbigt att packa och fixa. Naturligtvis kom vi på alldeles för sent att egen lunch skulle medtagas. Det fick bli sojaburgare med rostbröd som åkte ned i den lilla gula matlådan på morgonen. Livet börjar återvända, tack vare F eller det lugn som jag nu söker finna, det vet jag inte. Fröken K var förbi igår. En bombastisk och rivig kvinna i sina bästa år med ett hjärta av guld. Fröken K har i tidigare liv arbetat som sjukgymnast och gjorde en noggrann status av min kropp. Domen löd " träna upp bukmuskulaturen som är alltför otränad, överrörlighet som kräver försiktighet, men i övrigt bra". Ja, så i framtiden blir det core och pilates för att få tag på de obefintliga magmusklerna. Mitt antagande är att de vilar så skönt inbäddade i härligt fläsk. I mitt nya "ta det lungt och hitta dig själv liv" börjar jag varje morgon med en simtur på Iksu spa. Idag hittade jag dessutom en ny sal som heter aerius, så sangvinskt härligt. Jag fipplade lite med knapparna och vips tändes strålkastarlampor och jag förflyttades till Miami, ja nästan, ialla fall om man blundar riktigt hårt och skapar inre bilder. Inre bilder förresten det borde jag ju vara riktigt bra på, waldorffröken som jag är. Tog dock lite hjälp av introt till den gamla kultserien Miami vice. Ansträngde mig så hårt att Sonny och Crocket, snyggsnubbarna i serien, kom förbi på besök. Det är såååå härligt att hitta sig själv, längtar tills Tova-Liisa slutar skolan och tills Svante kommer hem och Björn slutar. Det är svårt att hitta sig själv liksom själv. Saknar min vän fröken Fin. Tänker på hur mysigt det hade varit om allt bara varit bra och jag och fröken Fin hade gått och fikat med hennes lika fina bebis, eller ännu bättre om fröken Fins fina man hade tagit hand om bebisen och vi gått på spa tillsammans för att sedan äta lunch på något mysigt ställe, hmmmm. Nä, nu ska jag gå en promenad för att hitta mig själv.