onsdag 13 april 2011

På besök i livmoderfeminismens rike




Scener ur ett äktenskap!

Känner mig lite inspirerad av Sveriges first lady vad gäller "kvinnospis", den moderna hemmafruns alter ego, Underbara...

Har vårkänslor och ägnar denna vabbdag åt att, de facto, leka duktig hemmafru och plantera om blommorna, men nej jag byter inte gardiner där går min gräns. Har liksom läst Det andra könet ( Le Deuxième Sexe) av Beauvoir och känner mig "libererad" (tycker det är en skam med pappor som låtsas-prioriterar sina barn och tar ut 2 månaders föräldraledighet på sommaren, ett skämt!). Erkänner dock med emfas att jag verkligen älskar estetik, dock inte alltid det som förefaller normerande. Blandar gärna barndomens teak och stringhyllor med; avlutad allmoge, Carl Malmsten och loppisfynd. Eftersom jag inte lagt in bilder på rätt länge så gör jag det nu. Bilden som en skärva av våra "familjescener".