torsdag 3 oktober 2013

Torsdag


Torsdag morgon. Arbetssverige har vaknat, ätit frukost och borstat tänderna. Stressade föräldrar ringlar i bilköer och längs stötvis halkiga cykelbanor för att lämna ungarna på barnträdgårdar och skolor. Ammade mig genom natten och pumpade bröstmjölk vid femsnåret. Lillsnubben sover mjölkstinn och jag funderar på att börja fixa med vårt (Björns, Gunnars, Lillsnubbens och mitt) sovrum. Vid inflytt för tretton år sedan målades väggar och tak vita, ett provisorium i väntan på någon fin mönstrad tapet. Åren har gått och hålen i väggarna har förökat sig och täcks numer av ofrivilligt upphängda tyger. Drömmer om en vacker blå William Morris tapet som jag vet skulle tillåta mig sova i ett rum av saltstänkt västkust och underbar sommarbris. Känns riktigt konstigt och riktigt mysigt att ha tid att fundera på dylika oväsentligheter en helt vanlig torsdag.