fredag 21 januari 2011

Jag är så himla poppis

Tänk att ortomyxovirus är en zoonos (alltid kul att djävlas med de som sidar med ord-jantelagen), d.v.s. man kan undra om krullhunden också har ont i halsen?
Lite Zyx Texas? Har dock sedan gårdagen legat nästintill (eftersom jag är kvinna och har man utan körkort/kvasimiljömedvetenhet, tre barn som utövar diverse aktiviteter samt hund som är i behov av utedass med jämna mellanrum så uppnår jag aldrig statusen av helt/totalt)sängbunden. Det är faktiskt lite märkligt att offentlighetsprincipen liksom omger mig. Bajsar på toa. - Mamma, var fan är mitt ryggskydd?! - Mamma!!! vad gör du???!!! (Är liksom på toa) - Linda!!! DU MÅSTE SKJUTSA OSS TYP NUUU! - Mamma kolla nu, kolla nu det här är en dans, kolla mamma! - Kan den inte vänta? Förstoppning, here I come.
Har megahuvudvärk och anstränger mig för att sova bort den/huvudvärken (har dessutom med all kraft som går att uppbåda tryckt igen vår kärvande sovrumsdörr, gammalt hus och ingen Ernst Kirchsteiger i sikte). Står liksom skrivet med empatibokstäver/versaler, STÖR INTE MAMMA! - MAMMA!MAMMA, MAAAAAAAAMA!OJ SOV DU? Ja, precis imperfekt, toppen. Snälla Reinfeldt subventionerat Zopiklon tack, alternativt reklamation av man och barn mot retroaktivt skadestånd för sveda och värk.
Försöker att se positivt på det här. Jag är helt enkelt poppis i min familj, hurra för mig!