fredag 10 december 2010

Fredagsmys

Jag är gräsänka i kväll. Björn är på hårdrocksfest med en massa män och en massa öl, musiken är viktig eftersom alla vet att män inte har något att säga varandra, ölen är viktigt för att de skall ha något att göra mellan låtarna.
Svante är, i vanlig ordning, på helgfest (utan en massa öl,är inte alls lättlurad). Ingemar hänger med Toft och Johan + en film (behövs för pojkar för att undvika den pinsamma tystnaden, det går dock lika bra med tv-spel). Tova-Liisa blev skittrött och gick och la sig. Jag har tänt all mysbelysning som detta hus kan uppbåda. JAG ÄR DROTTNING ÖVER ELEN FÖR EN KVÄLL! Jag skiter i energibantning, här ska det svullas. Är som en GI-elare på grönbete. Övervägde att ta bilen till kvantum för att köpa en sån där ful 99 kronorsstake, men besinnade mig och tände såväl julstjärnan som ljusslingan. Känner mig upplyst, mys-belyst och riktig revolutionär. Har till och med klämt två sojakorvar med sånt där skitdyrt "stoppa i korvbröd" med vitlöks -ketchup och senapsblandning, allt ackompanjerat av Idol-tv.