onsdag 2 juni 2010

Glad åt livet

Gud vad jag känner mig effektiv, när kommer bakslaget? Alltså då man inser att denna hybristripp är en chimär och att man egentligen bara har förträngt allt det där som man måste göra. Känner mig liksom redo för sommaren i själ och hjärta (kroppen är inte riktigt där än... eller snarare långt ifrån). Ikväll skall vi dessutom till jordens mysigaste plats (BB) för att beskåda nya lillkusinen Ferdinand, såååå kul. Älskar doften av bäbisar; liv, oändlighet, gudomlighet,sur bröstmjölk och senapsbajs!
Allt gör mig (nä ljuger lite, inte allt) glad. Till exempel la en nära vän och kollega av en rap i lärarrummet idag, en raparnas djävla superrap. Tänkte på rapen i efterskott och blev full i skratt eftersom det bara kändes sådär spontant. Ja, sådana små livspetitesser glädjer mig, märkligt, märkligt. Nu skall jag hämta upp Björn och så fort som möjligt åka till paradiset på jorden för att sniffa bäbis.