fredag 29 augusti 2014

Impuls


Gunnar och Pelle är underbart fantasifulla. Använder varje kvadrat av våra små rumsligheter. Det stora äventyret. Hela vardagsrummet stormar möter "jag växte upp som pysslande ensambarn". Min barndoms dryga tvåhundra kvadratmeter i förhållande till våra hundra, som dessutom huserar sju personer och en hund. Jag hade ett enormt lekrum i källaren, våra barn har vardagsrummet/lekrummet och jag håller ibland på att bli galen av sinnesintryck.
Efter månader av drömmar, skisser, planer och diskussioner så landade barnrumsprojektet i en form av lovsång till enkelheten. Minsta trapprummet blir småbarnsrum. Punkt punkt punkt.
Inredningsplanerna kastades om och jag köpte Ferm livings tapet Dotty. Impulsköp är inte "my cup...", vilket gör att jag känner mig smått ångestriden; både för priset och det i mina ögon djärva färgvalet. Dessutom är Björn sjuk och negativ till mönsterpregnansen.