tisdag 6 augusti 2013

Inskolning del II

Inskolningsdag två.
Allt gick, tror jag, enligt de pedagogiska planerna.
... Men vad är det med mig? Jag är helt slut. Alltså jag är betydligt "tröttare" än Gunnar 19 månader?!
Helt slut efter att ha gjort trevliga saker såsom; broderat sonens namn på ull (naturligtvis så överarbetade jag det hela och la in ett inte helt lyckat träd som skymmer stora delar av namnet), sett en lycklig son bada, ätit ekomat och druckit gott kaffe. Helt slut.
Funderar på det här med tider för Gunnar, eller snarare vilka tider som skulle passa om jag vore Gunnar.
Antar att det nog blivit 10-13 om humöret skulle palla trycket.
I morgon är det sista inskolningsdagen och sedan är det , med JL:s ord, skarpt läge, d.v.s. arbete och utan- förälder-unge-på dagis.
Funderar på hur det blir.