onsdag 28 augusti 2013

En som sväller och gnäller

Vill lägga mig ner i en liten pöl och bara gravidgnälla. Vecka 34 är som ett hån, känner mig varken sfärisk eller jordisk bara uppblåst och otymplig.
Sitter, sitter, sitter och sitter i jobbet. Allt som oftast så är det varmt, alldeles för varmt. Magen trycker och drar och det onda under vänster bröst blir bara ondare. Dessutom så har lilla Bus valt upprätt position och jag står bara inte ut med tanken på att vuxna människor skall trycka på min buk för att framkalla frivolter. Ser med bottenlös avund på alla kvinnor som rör sig lätt och smidigt, eller typ kan knyta skorna eller se sin egen vagina. Längtar inte till vecka 35 och inte till vecka 40 (det gör liksom ont när knoppar brister), utan till november då lilla Bus verkligen borde vila sött på min sladdriga fläskmage.