fredag 16 augusti 2013

En bra helg

Är trött efter veckan, bra-trött. Har en familj som är världens bästa. En Tovaliisa som hämtade lillebror på barnträdgården, gav mellis och sövde honom med saga och välling. En Björn som fixade goda hamburgare till familjen och kompis Toft. Jag, ja jag fick vila min gravida lekamen och nu blogga lite medan Björn diskar, torkar bord och ordnar kvällste. Därför känner jag mig sådär bra-trött. Myser lite när jag tänker på hur mina svullna fotsulor nuddar det kalla underlakanet och natten kommer med vetskapen om att morgonen är långt borta. I morgon väntar en första snus på barnens yngsta kusin, Saga, som rest ända från stugan i Kalix för att hälsa på. Synd bara att vi missar härlig bergsvandring med grill tillsammans med våra ständiga vapendragare, men förhoppningsvis sträcker sensommaren på sig och låter fler tillfällen bjudas. I morgon blir det dessutom en tur till Happy homes för att hämta den beställda mattan, fast mattläggning kräver tid och precision så det får vänta till den helgade vilodagen. Ser fram emot natten, lördagen och söndagen... och måndagen också. Då får skolgårdens saknad och tomhet ge vika för liv och springande fötter, en del som säkert vuxit en eller två storlekar under solens sken.