måndag 17 september 2012

Njutbart

Har levt hela dagen med undertonen av att jag har en massa arbetsrelaterade saker att göra. Har handlat, ammat, matat, städat, ätit med denna känsla av "transportverbiserande". Ska bara... och sen...
Kände mig dessutom trött och lite håglös. Björn lagade en riktigt god borstj med pepparrotsyoghurt, vilket gav såväl rött kiss som livskrafterna åter. Kvällsträning, Klungan (instämmer med en vän som inte heller skrattade ihjäl sig) och sedan fantastiska Säkert, ett bra elixir för lite skrivbordsjobb inpå småtimmarna.

Min storkille (Björn) och min lillkille (Gunnar) ligger redan till sängs och det skall bli skönt att krypa ner i våra nytvättade lakan som doftar svagt av Grumme tvättsåpa och höstluft. Natten är dagens moder och jag njuter faktiskt till fullo dessa stunder, själv-stunder. För mig nödvändiga och oumbärliga; läsande, funderande, skrivande eller många gånger bara njutande med Kristian Kjellvander i lurarna och tankar som gör omöjligheter möjliga.