måndag 28 februari 2011

Vilken färg har själen

Björn frågade mig i bilen på väg till Tärnaby - vad gör dig lycklig?

Frihet, frihet i kropp, själ och ande.
- att köra bil fort fort genom vintervackert landskap till tonerna av Interpol.
- att tillåta sig själv drömma utan gränser.
- att älska något eller någon utan vett, sans och mål.
- att röras och förföras av musik.
- att dricka en kopp choklad direkt ur termos på jungfuvårtans topp och titta ut över kobåset i vackraste vinterskrud.
- att leva detta jordeliv i en kropp som låter mig komma nära naturen.
- att känna hur själen flyger när man någon gång lyckas fånga ögonblicket.
- att våga leva ett liv där man kastar sig ut på tvåtusen famnars djup, om och om igen.
Hur balanserar man fihet och samvaro?
" När jag blir gammal vill jag inte titta tillbaka på mitt liv och upptäcka att jag är i slutet på någon annans" (Robert Redford i Out of Africa)