fredag 5 mars 2010

VAB

VAB=vård av sjukt barn
För sittande regering ett incitament till utnyttjande av välfärssystemet (kan man i.a.f. tänka när sjukanmälan byråkratiserats i flertalet moment). Hos oss, tjafs kring vem som skall vara hemma (jag förstår att det kan te sig märkligt att föredra arbete framför Florence Night... uppdrag i hemmet). Eftersom jämställdhetsdebatten gällande föräldraskapets åtaganden är en sfär som i vår familj lyser med sin frånvaro, är ju liksom gift med fröken Björn, styr det pragmatiska tänkandet. Alltså föll vabblotten på mitt bord idag. Farväl: morgonträning, fika med Lisa, religionsundervisning och likabehandlingsarbete. Varmt välkommen; gos med en ack så hes T-L,tvätthängning i sunkkällaren, frukosterande och bloggande. Livet med all sin vardagliga väsentlighet, momentärt glömbart, men familjehistoriskt signifikant (eller något i den riktningen).
Björn slutar dock relativt tidigt, vid tretiden, då tar jag gamla Bettan (jag är en koldioxidförbrytare)till Videvägen och gör något jag faktiskt är ganska bra på.