söndag 14 februari 2016

Söndag


Somnade med migrän och vaknade tung och trött. Mornade mig så länge som det bara gick, men fick se mig besegrad av dagen. Mjuk nysnö och peppad fyraåring. Skottning och hemmabacken Mt Burnemountain. Sovande tvååring och milslånga liftköer. Björn och Gunnar köpte liftkort och jag förlitade mig på apostlahästarna. Glädjen i Gunnars ögon när han kör först på boxen följd av mig eller Björn är obeskrivlig och underbar. Björn och barnen firade sedan en väldigt förskjuten "lillejul" tillsammans med fastrar, kusiner, farmor och farfar. Jag och Lisa käkade godis och fick lite perspektiv på tillvaron. Suffragette med Helena Bonham Carter och Carey Mulligan. Avslutade mammor på stan med fikastund i trendiga soffor. Kom hem till febrig lillsnubbe och sprittande glad Gunnar.