tisdag 18 juni 2013

Lite krämpor

Jag känner mig så fruktansvärt gravid, I VECKA  26?!
Fram till och med vecka 16-17 höll kroppen igen liksom, men sedan har det varit som att kroppen bara
 " men va fan orka".
Sitter med vidöppna fönster på jobbet, inte för att andra "normala" verkar tryckas av "sommarvärmen" direkt, men min övergästa lekamen arbetar konstant på högtyck.
Nästa vecka skall vi åka på utflykt med övernattning tillsammans med goda vänner, kan bli bad! Jag som älskar att bada, gärna lite kallt och friskt. Gärna med lite dyk och hopp från klippor, fast jag bör nog under rådande förhållanden söka efter en mer verklighetsförankrad badvision. Vi skall dock äta hotellfrukost, vilket jag borde fixa lika galant gravid som o-gravid.
Ett annat gigantiskt "problem" just nu utgörs av mina tidigare så formsmickrande favoritstrumpbyxor. Vanligtvis smiter de åt och alla likheter med hängbukssvinet plattas ihop och pressas in. Nu rullas kanten ned till blygdbenet och istället för att pressa in trycks allt liksom upp, vilket förutom rulleffekten lämnar röda kliande gropar. Kan kanske löses genom att köpa fula enfärgade (älskar randigt och prickigt) gravidostrumpisar.