lördag 15 juni 2013

Gammlia



 Mina fötter värker och fotlederna har svullna streck efter sandalbanden. Gammlia återinvigdes och promenaden tur och retur på ca 10 km var värd värkande fötter och svullna anklar. Det var knökfullt med folk och flera "hejanden" blev det. Broutställningen invid fiket uppskattades av Gunnar som röjde som en liten duracellkanin. Vid hemkomst var Gunnar smutsig efter plask i flertalet vattenpölar och placerades omedelbart i diskhon tillsammans med badskum, visp och vattenflaska. Tycker så mycket om att hitta på roligheter och har i tanken planerat flertalet utflykter inför kommande föräldraledighet. Sonens energiska rörlighet gör dock att framtida tankeplaner grumlas lite...
Men men. Jag tänker visst fika på Universitet med vänner, strosa utmed älven till bildmuseet och äta en god indisk lunch, min lilla duracellkanin gör säkerligen alla utflykter till ett bättre äventyr än jag kan tänka mig.