fredag 5 oktober 2012

Skor

Jag behöver köpa vinterskor, eller som någon kanske skulle säga  höstskor som jag går i om på vintern. Jag har en fäbless för skinnskor, gärna svarta, låg sula och bred läst, m.a.o. de flesta skor som min absoluta favorit skoaffär, Knulp (ja, jag vet namnet men för sakens skull hämtad från en romantitel), har att erbjuda. Började letandet föregående vinter då mina svarta Kinnakängor signalerade utmattning, men inget föll riktigt i smaken. För styva, för fula sömmar, för moderna, för utmärkande sulor o.s.v. Har äntligen hittat ett par av samma märke som jag haft flertalet ditos, såväl sommar som vinter. Vet på förhand att skinnet är mjuk och lästen sådär bred som jag gillar, fint med smal läst på andra men jag får en alltför pippinätt känsla för att trivas.
Priset får dock kinderna att blossa och skämskudden att tas fram.