söndag 24 juli 2011

Roligheter

Väntar nu otåligt på att det roliga som utlovats av Björn skall börja!
Eftersom illamåendet lägger lite sorti på sommarhumöret så har Björn lovat att dagen skall bjuda på diverse roligheter. Toppen! Tänkte jag, naivt, när morgonen grydde.
Planen var en tidig tur på Kvantum där jag plockade ihop allt möjligt som jag verkligen längtade efter. Eftersom jag tydligen är "barnskadad" så blev det tacos!? Jag vet, totalt fantasilöst och mat-kulturellt djupt tragiskt. Eftersom jag, så klart, blev yr och illamående så placerades jag på de bruna träbänkarna vid kassorna (där sitter: barn som gnällt, gravida som gnällt och personer som är bakis och antagligen gnällt). Säng för att fördröja vomerandet och sedan tacoslunch för hela familjen. Jag hann kasta i mig drygt en tacos innan "urkrik" kallade. Tonåringarna plockade undan medan vi vuxna gjorde vuxengrejor (vi läste dagstidningen, men vuxengrejor låter lite mer spännande). Sedan drygt två timmar så har jag nu väntat på allt det roliga som utlovats. Björn måste vara ovanligt välplanerad eftersom han verkar sova in i det sista.