torsdag 2 september 2010

Tourettes, någon?

Herre GUUUD! Lider av någon form av mötesautism alternativt mötestourettes. Syndromet kommer i skov, skov som blir kraftigare vid stress och irritation innan själva mötestiden. Försöker hitta alternativa strategier, typ; utföra sekreterarsysslor, svara på mejl eller utöva vaken drömmeditiation (typ flytta runt fina möbler, som jag inte har/har råd till i skallen)alt. tänka på godis och raffinerat socker. Har även testat djupandning, vilket fungerar vid sällsynta tillfällen. Min "nya" devis för att tackla denna problematik är att helt sonika intala mig själv att alla andra säkert har rätt och att jag själv faktiskt inte har någon åsikt i frågan. Naturligtvis resulterar detta i en rad fysiska ticks, men vad fan bättre än att stjälpa ut sin åsiktsdiarée över välmenande medmänniskor. Jag kämpar som en svettig åsna (vald liknelse utifrån dumhet och tjurighet, det vet väl alla inom Waldorf hur åsnor är)för att metamorfisera pockande brandtal till gulliga leenden och kontemplativ tystnad. Det är stort att tänka fritt, men större att tänka det någon vill att man skall tänka... eller något liknande.