lördag 25 september 2010

Bilporr

Helt tokigt vettlöst förtappad in i bilporrens förlovade land. Klimatbantning och diverse etiska betänkligheter är ett minne blott.Det började med att jag ville fixa GAMLA SKRUTTBILEN. Alltså, vid pronomanvändning så syftas, NATURLIGTVIS, på ett mer passivt jag i form av beredande (uppmanande), verkställandet sköter ???? Björn? typ.Tyvärr så kom det lite emellan och nu låter skrutbilen inte längre tuff, tuff, tuff, utan mer som klonk!? Detta fick mig till den drastiska slutsatsen av - Mamma hjälp! In på scenen kommer lilla mamma... och resten är bilporrshistoria. De välmenande tipsen har haglat och förväntan och spänning har utbytts till ilsken desperation. Nya finbilar för människor med inkomst, etanolbilar (typ nya finbilar fast förklädda ulvar i fårkläder) och inte så fina nybilar, ja till och med medelklasstråkmånsbilar GÅR FET BORT. Ändock kvarstår en hel radda av mer eller mindre angenäma och luststimulerande vill ha åk. Min man är fortfarande körkortslös/befriad, miljösjälet tror jag ej kvarstår. Jag menar så naiv är inte ens...en djungelbjörn. Med alla fakta på bordet så är den rimliga slutsatsen att bilköp är en helt matriarkal fråga. Och ikväll skedde det. Det skitstora blankröda koldioxidmonstret tog mig med storm. Håller tummarna och ringer till Stockholm i morgon.