fredag 27 januari 2017

Att bilda sig

Utbildningsdag med två små hemmavid. Jag läser ledarskap och Pelle bygger lego runt tillfrisknande storebror. Försöker följa ett strikt pluggschema, går sådär, eftersom någon bajsar, någon är törstig, någon vill kramas...
Utbildningen som till en början gav så mycket friktion växer sakta in på mig.
Kämpat mig igenom drygt halva utbildningen, dags för smygdunk i ryggen. Försöker att inte gnälla alltför mycket, men min 43 åriga hjärna har lite svårt med alla bollar ibland.
Läst 143 sidor, drygt 100 återstår...sen väntar fortsatt planering av nästa veckas filosofiundervisning.
Inget utrymme för prokrastinering m.a.o.
När de vuxna barnen funderar över framtida yrkesval så har jag ett råd att ge, låt intresset och elden styra.
Att göra något man tycker om och tycka om något man gör är viktigt i förgänglighetens rike.