söndag 29 maj 2016

Jävla skruttliv


Björn fyllde 41 år i fredags. Jag missade tyvärr firandet.
Hittar inte Gunnars sandaler.
Hittar inte stövlar och Tovaliisa åker på skolresa i morgon.
Stod i provrummet och kände mig uppblåst, mensig och irriterad. Allt jag provade såg gräsligt ut, gräsligt!
Hamnade framför tidningshyllan på Coop medans Tovaliisa handlade ditten och datten inför geologiresan. Gratisläste och kände hur det liksom kliade inifrån och ut i takt med plattmagetipsen, kom i form råden (inte hälsa utan "skönhet/smalhet")
Har en massa måsten som jag inte orkar ta tag i, fast det kommer jag göra iaf.
Firade morsdag med att sätta blommor på mammas grav. Hade velat fira med tårta och Bodenskvaller.
Småbarnen sömnvägrar och det är drivor av gräs efter blöta fötter inomhus. Jag hatar gräs. Jag är gräspollenallergiker.

Inga jätteproblem. Slutgnällt.

En sak till... glasen blir inte rena om man ställer dem med botten ned i diskmaskinen.