fredag 22 maj 2015

Fredag

Bordet fullbelamrat med anteckningar och böcker. Pluggbödelns närvaro. Livet bara finns, runt omkring. I mig inte lika porlande. Skoljuridikens paragrafer skall implementeras i den egna förståelsebanken genom forskningsprojekt, samtal och uppgifter. Tanken var att växla mellan pluggande, varmt te och strukturarbete. Men, som vanligt, så blir det som det blir. Barnträdgårdens studiedag, Gunnar och jag. Kändes sisådär med tvångs-tv och stressläsning. Pausade med äventyr", d.v.s. Gunnar och jag åker till banken för att betala mammas räkningar. Konstaterar att NLL är snabba på att debitera, det enda som de är snabba på. Lång väntan, ett nummer kvar... springande Gunnar med varmt kiss sipprande nedför benen. Konstaterar att ull iaf blir fuktvarmt, inte blött och kallt. Konstaterar att jag inte tagit med ombyte, toppen. Vi köper nya kalsonger, randig tröja och randiga mjukisbyxor. Bankkö och snabb tur genom Ica. Sen makaroner och korv, glass och färskpressad juice. Vi vilar tillsammans och jag tänker att jag har världens finaste unge. Sen blir jag ledsen för att jag tänker på att mamma inte kan vara med, med i alla ögonblick av magi som öppnar sig när liten blir stor.