söndag 29 september 2013

Barnvagn

Är ingen impulshandlare, mer en eftertänksam och precis konsument. Många variabler att ta hänsyn till; känsla, funktion, hållbarhet, estetik, pris, andrahandsvärde...
Har haft retrovagn i fint skick, sunk-vagn utan något skick alls, dubbelvagn och under delar av småbarnsperioderna valt att enbart använda bärsjal och bärsele.
Min filosofi är att små barn inte riktigt orkar med för många intryck, dessutom så vill jag se eller känna mitt barn när vi är ute i stora vida världen. Jag har världens bästa bärsjal i finaste ekotyg från Sytt och gjort. Letade länge eftersom jag ville ha ett tunt, följsamt och ekologiskt tyg. Till Gunnar hade vi dessutom sån tur att en "gammal" kollega repat upp en underbar gammal Emmaljunga i mörkblått tyg som vi lyckliga köpte. Vagnen har stora hjul, bebisen kommer högt ovan marken, den är ombonad och dessutom en estetisk pärla. Jag är och har varit helnöjd, den har dessutom använts av Gunnar fram till lillsnubbens födelse.
Den har en fin sittstol, men Gunnar är fortfarande en lillkille som behöver höljas och vila. Har under hela graviditeten spanat, funderat och läst på om syskon/tvillingvagnar. Söker en flexibel vagn där båda barnen kan vara vända mot mig, har hjul som kan låsas (bor liksom i Norrland och tillbringar mycket tid i Tärnaby), en singel och dubbelvagn i ett. Har tillslut hittat den vagn som jag nu gnetar och sparar till, Bugaboo donkey duo.